Ima li za vlastodršce u Jadroliniji veću vrijednost 5 kg junećeg i svinjskog mesa od tri ljudska života?
Piše kapetan Antun Aljinović, predstavnik SPH za Jadroliniju
Radniku je uručen otkaz ugovora o radu. Zahtjev za zaštitu prava Radnika nije uvažen i Poslodavac nema zakonsku obvezu o istom se očitovati.
Tako nam je rekla Izvršna direktorica ljudskih resursa.
Ima li ljudskosti u ljudskim resursima i ostalim sitnijim i krupnijim vlastodršcima u Jadroliniji? Ima li ljudskosti u Radničkom vijeću koje je dalo suglasnost za otkaz Radniku, a da nije prethodno saslušalo njegovu stranu priče, već je postupilo po nalogu Poslodavca?
Zašto se to pitamo?
Evo činjenica:
- Slučaj 1.
Policija je na izlasku iz trajekta zaustavila kombi (koji nije u vlasništvu Radnika) iz kojeg je zaplijenila kantu od 17 kg maziva (koja s Radnikom nema i ne može imati nikakve veze), 10,10 kg svinjskog i 13,585 kg junećeg mesa (ukupno 23,685 kg mesa). Izvanredna inventura skladišta provedena od strane Poslodavca utvrdila je manjak svinjskog mesa od 3,10 kg i junećeg od 2,46 kg (ukupno 5,56 kg).
Unatoč činjenici da na Radnika nikada ranije nije bilo pritužbi, Radnik je dobio otkaz bez mogućnosti za „popravni“ i bez imalo milosti. Radi 5,56 kg manjka mesa!
Radnik koji je život pomorca započeo kao maloljetnik 23. kolovoza 1986. godine na Jadrolinijinoj Iliriji, nakon 38 godina plovidbe na Jadroliniji, danas u svojim pedesetim godinama mora „trbuhom za kruhom“ tražeći novi posao. Nemaju direktori milosti za radnike.
- Slučaj 2.
Predsjedniku Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije po drugi put (u godinu dana) se „pakira“ otkaz radi „kršenja obveza iz ugovora o radu“, a zapravo zbog sindikalnog rada i prozivanja Predsjednika Uprave kojeg (obzirom na sve nedavne incidente u Jadroliniji) smatramo „najzaslužnijim“ za „grubo narušavanje ugleda Društva“.
- Slučaj 3.
2019. godine, dugogodišnji zapovjednik na brodovima Jadrolinije smijenjen je i degradiran zato što nije dopustio nazočnost zaštitara skupu radnika na brodu kojim on zapovijeda. Unatoč činjenici da je sukladno Pomorskom zakoniku isključivo Zapovjednik odgovoran za sigurnost i red na brodu
- Slučaj 4.
Unatoč preporuci Pravobranitelja za osobe s invaliditetom i Centra za profesionalnu rehabilitaciju, osobi s invaliditetom nije omogućena adekvatna promjena radnog mjesta, tj. „omogućena“ joj je prebacivanjem s jednog šaltera na drugi u istom radnom prostoru. Cinično zar ne? Da nije žalosno bilo bi smiješno.
Dok je, istovremeno, osobama bliskim vođi partnerskog sindikata Uprave omogućen rad u mirnom okruženju zasebnih ureda.
- Slučaj 5.
Inspekcija rada utvrdila je da Jadrolinija pojedinim radnicima nije omogućila korištenje tjednog odmora na način i pod uvjetima propisanim zakonom o radu. Poslodavac je platio kaznu oko sto puta veću od cijene 5,56 kg svinjskog i junećeg mesa. Nitko od odgovornih vlastodržaca radi toga nije smijenjen ili dobio otkaz.
Uz sve navedene slučajeve, 11. kolovoza dogodila se tragedija na trajektu Lastovo u kojoj su tri pomorca izgubila život. Nacrt Izvješća o Upravnoj istrazi MMPI utvrdio je odgovornost Predsjednika Uprave. Unatoč najavama Jadrolinije o pomoći, obitelji poginulih pomoraca prisiljene su svoja prava tražiti sudskim putem.
Ima u Jadroliniji, nažalost, još ovakvih događaja, ali vlastodršci ne žale radnike, ljude iz tih priča. Vlastodršcima Jadrolinije žao je samo što je ova „jako iznimna nesreća“ (kako je David Sopta nazvao tragediju na trajektu Lastovo) malo zasjenila sve njihove odlične rezultate i kupnju pet novih katamarana.
Zahtjev za zaštitu prava radnika pročitajte OVDJE.