Uz pomoć partnerskog mu „sindikata“ Sopta opet ponižava struku
Sindikat pomoraca Hrvatske je 11. studenoga 2024. uputio poziv HUB Mare Nostrum za pregovore o povećanju plaća pomoraca, s obzirom na to da je od potpisivanja Kolektivnog ugovora za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu minimalna plaća u RH porasla za 38,58%.
Poziv SPH je, naravno, ignoriran.
Ipak, nakon poziva SPH, Sopta i partnerski mu „sindikat“ pohvalili su se kako su dogovorili povećanje plaća svim pomorcima za 130 eura u bruto iznosu (čega se pametan stidi, time se ... hvali).
Uzimajući u obzir plaće potpisane u Kolektivnom ugovoru, 130,00 eura je u odnosu na plaću vježbenika povećanje od 18,6%.
Za zvanje zapovjednik I, isti iznos predstavlja povećanje od 5,6 %.
Ovaj potez Sopte i partnerskog „sindikata“ najočitije pokazuje koliko Predsjednik Uprave najvećeg brodara u Republici Hrvatskoj zapravo (ne) poštuje struku i odgovornost zapovjednika, upravitelja stroja i časnika, jer ovakvo „linearno“ povećanje plaća podsjeća na klasičnu sovjetsku uravnilovku koja je povijesno dokazala da ima za posljedicu gubitak motivacije i potrebe za usavršavanjem.
Obzirom na neupitnu stručnost, vještine i odgovornost velike većine zapovjednika, upravitelja stroja i časnika na brodovima Jadrolinije, vjerujem da u ovakvom neuvažavanju struke od strane Sopte i partnerskog mu „sindikata“ leži odgovor na pitanje zašto sve veći broj trajekata, brodova i katamarana Jadrolinije ostaje privezan ako odgovorni na brodu nisu 100% sigurni u mogućnost obavljanja plovidbenog pothvata (tako se u pomorstvu naziva plovidba od točke A do točke B).