Skip to main content

SPH o Nacrtu završnog izvješća o nesreći na trajektu Lastovo i o priopćenju Jadrolinije

Sindikat pomoraca Hrvatske u potpunosti podržava izneseno u Nacrtu izvješća i odgovorno tvrdimo da je napisan stručno, s očitim razumijevanjem materije i događaja te, sad se i potvrdilo, s velikom dozom osobne hrabrosti.

Priopćenje Jadrolinije o Nacrtu je tragičan pokušaj spuštanja cijelog sustava na razinu uprave Jadrolinije. 

Znači li ovo da će uprava Jadrolinije postavljati standarde, a ne Ministarstvo mora? Nije nacrt izvješća doveo u problem čitav sustav, uključujući HRB, već Uprava Jadrolinije svojim neznanjem i ignoriranjem upozorenja. 

Na žalost, ovaj da ga tako nazovemo „uradak“ je toliko pun nebuloza (poput pitanja zašto je u upravnoj istrazi kao voditelj sudjelovao djelatnik ministarstva, a ne djelatnik lučke uprave (!?), ili priča o tome da svi pomorci imaju položen STCW ispit D21-D26 koji se odnosi općenito na mjere sigurnosti na putničkom brodu za razliku od familijarizacije koja znači upoznavanje s konkretnim brodom na koji si ukrcan) da je teško o istom se suvislo očitovati. 

Od činjenica se ne može pobjeći, a činjenice su da je predsjednik uprave osoba odgovorna za Osiguranje uspostave primjene i održavanja SUS-a, da SUS-om nisu propisane detaljne procedure rukovanja rampom i da se posada ne može pridržavati procedura koje nisu propisane, već ih obavlja po vlastitom nahođenju. 

Nevjerojatno je da Jadrolinija, u 100% vlasništvu RH, kojoj je ministar mora ujedno predsjednik Skupštine, javno proziva instituciju flag state inspektorata koja ima zakonsku obvezu kontrole i vršenja stručnih i neovisnih istraga. A još je nevjerojatnije da pri tom citira neimenovane i neovisne stručnjake!?

Ukoliko trenutačna Uprava Jadrolinije uspije u rušenju i preuzimanju Ministarstva sljedeće možemo očekivati napad na DORH (ukoliko istraga ne bude po volji predsjedniku Uprave).

Nakon toga sky is the limit… možda krene na Vladu RH…. 

Zvuči blesavo? Pročitajte još jednom tekst u Novom listu.