Pomorci trećih zemalja na brodovima Jadrolinije
Jadrolinija je počela ukrcavati filipinske pomorce (bijelo osoblje) iako je potpuno nejasna pravna regulativa temeljem koje se to radi.
Postoji niz radno-pravnih, sigurnosnih i operativnih pitanja koje treba razjasniti kako bi se uopće moglo razmišljati o takvim mogućnostima, pogotovo ako je riječ o hrvatskoj obalnoj linijskoj plovidbi.
Čak i ako je riječ o međunarodnoj plovidbi (Bari, Ancona), treba poštovati Pomorski zakonik, konvencije SOLAS, STCW, MLC i interne akte Jadrolinije (primjerice, SUS).
Iako Hrvatska broji preko 23 000 certificiranih pomoraca, kompanija koja je u 100%-tnom vlasništvu Republike Hrvatske ipak poseže za jeftinijom radnom snagom s dalekog istoka.
Otvaranje ove pandorine kutije vodi samo u jednom smjeru: jeftina radna snaga, podstandardni brodovi, upitna sigurnost i kvaliteta prijevoza ljudi i roba u hrvatskoj kabotaži, a Jadrolinija koja bi trebala postavljati visoke standarde prednjači u rušenju istih.
Sindikat pomoraca Hrvatske je zatražio hitan sastanak s ministrom koji ujedno predstavlja i vlasnika - Skupštinu Jadrolinije.
O sljedećim koracima, Sindikat pomoraca Hrvatske će obavijestiti javnost.