Skip to main content
Jadrolinija

Pomorci trećih zemalja na brodovima Jadrolinije

Jadrolinija je počela ukrcavati filipinske pomorce (bijelo osoblje) iako je potpuno nejasna pravna regulativa temeljem koje se to radi.  

Postoji niz radno-pravnih, sigurnosnih i operativnih pitanja koje treba razjasniti kako bi se uopće moglo razmišljati o takvim mogućnostima, pogotovo ako je riječ o hrvatskoj obalnoj linijskoj plovidbi.

 Čak i ako je riječ o međunarodnoj plovidbi (Bari, Ancona), treba poštovati Pomorski zakonik, konvencije SOLAS, STCW, MLC i interne akte Jadrolinije (primjerice, SUS). 

Iako Hrvatska broji preko 23 000 certificiranih pomoraca, kompanija koja je u 100%-tnom vlasništvu Republike Hrvatske ipak poseže za jeftinijom radnom snagom s dalekog istoka.

Otvaranje ove pandorine kutije vodi samo u jednom smjeru: jeftina radna snaga, podstandardni brodovi, upitna sigurnost i kvaliteta prijevoza ljudi i roba u hrvatskoj kabotaži, a Jadrolinija koja bi trebala postavljati visoke standarde prednjači u rušenju istih. 

Sindikat pomoraca Hrvatske je zatražio hitan sastanak s ministrom koji ujedno predstavlja i vlasnika - Skupštinu Jadrolinije. 

O sljedećim koracima, Sindikat pomoraca Hrvatske će obavijestiti javnost.