Objava za medije: akcija "Mediteran - more pogodnosti"
„Mediterranean- Sea of Convenience” (Mediteran – more pogodnosti) je naziv kampanje koju provodi Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) i pridruženi sindikati, a na inicijativu Sindikata pomoraca Hrvatske
U uredu Sindikata pomoraca Hrvatske u Dubrovniku održana je konferencija za medije na temu akcije „Mediteran – more pogodnosti“.
Na Mediteranu susrećemo oko tisuću takvih brodova, dok njih tristotinjak godišnje dotiču hrvatske luke – istaknuo je koordinator ITF inspektorata u Hrvatskoj i voditelj ureda SPH u Dubrovniku Romano Perić, koji je za novinare održao i kratku prezentaciju o podstandardnim brodovima.
To su brodovi u prosjeku stariji od 40 godina s uvjetima ispod svih standarda i predstavljaju opasnost za zdravlje i sigurnost pomoraca te posebno za okoliš i mora kojim plove.
Riječ je o brodovima koji viju neke od zastava pogodnosti, a u ovoj akciji naglasak je na državama Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo, koje trenutno imaju najveći broj registriranih podstandardnih brodova.
Spomenute zemlje odnosno „zastave pogodnosti“ prihvaćaju novac brodovlasnika i omogućuju plovidbu podstandardnih brodova, od kojih mnogi ne bi uopće trebali prometovati.
Tijekom akcije 28 ITF inspektora će u svim zemljama na Sredozemlju kroz sljedećih 8 tjedana vršiti temeljite inspekcije na svim brodovima koji viju te zastave.
Zastava pogodnosti (flag of convenience - FOC) je zastava države manje stroge zakonske regulative što brodovlasnicima omogućava registraciju brodova koji ne ispunjavaju sve uobičajene uvjete za plovidbu te time i financijsku uštedu.
U samo tri godine, na brodovima koji viju jednu od navedenih zastava pogodnosti - Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo zabilježeno je:
• Više od 30 slučajeva abandonmenta s mnogim posadama koje su ostale bez plaće, hrane, vode ili načina da dođu kući
• $5,500,000 USD neisplaćenih plaća, koje je ITF u ime posade morao naplatiti od brodovlasnika ovih zastava
• Više od 5000 sigurnosnih ili ekoloških nedostataka te zadržavanja od strane vlasti
ITF inspektorat, koji djeluje unutar SPH, u Hrvatskoj ima tri inspektora koji će kampanju provoditi u hrvatskim lukama, a za uspješno provođenje kampanje od ključne je važnosti suradnja s lučkim kapetanijama i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.