Skip to main content
itf slika

ITF naplatio gotovo 120 milijuna američkih dolara neisplaćenih plaća za pomorce u posljednje tri godine

Izvor: ITF

Inspektori Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) naplatili su 118 529 663 USD neisplaćenih plaća koje su poslodavci dugovali pomorcima između 2020. i 2022. godine, objavio je ITF. Više od 36 milijuna USD isplaćeno je pomorcima samo u 2022. godini.

Inspektori ITF-a tijekom inspekcija educiraju pomorce o njihovim pravima, provjeravaju postoje li nepravilnosti u ugovorima o radu, ne poštivanje nacionalnih zakona ili međunarodnih konvencija, a ako nešto pronađu, surađuju s vlastima kako bi osigurali provedbu prava. ITF ima inspektore koji djeluju u 111 luka u 56 zemalja.

Pomorci su 2022. ITF-u prijavili 2199 slučajeva kršenja ugovora o radu, a najčešći razlog je neisplata plaća.

“Iako smo ponosni što su naši inspektori uspjeli povratiti gotovo 120 milijuna dolara za pomorce u posljednje tri godine, žalosno je što se uopće moramo baviti neisplaćenim plaćama. Voljeli bismo da su svi pomorci plaćeni u cijelosti, i to na vrijeme, rekao je David Heindel, predsjednik Sekcije pomoraca ITF-a i predsjednik Međunarodne unije pomoraca (Seafarers International Union).

“Nekim pomorcima brodovlasnik može propustiti datum isplate tu ili tamo, ali drugi mogu proći mjesecima a da ne prime plaću. Inspektori ITF-a, uz potporu sindikata pomoraca i sindikata lučkih radnika, pomažu posadi da se zauzme za svoja prava gdje god im je potrebna podrška.”

Godine 2022. ITF-ovi inspektori proveli su 8667 inspekcija brodova diljem svijeta. 1.878 inspekcija bilo je odgovor na pozive pomoraca, e-mailove ili poruke za pomoć od ITF-a, dok je 3771 inspekcija provedeno kao dio rutinskih inspekcija, čiji je cilj osigurati da se brodovi pod zastavama pogodnosti (FOC) pridržavaju istih međunarodnih standarda koji se očekuju od plovila pod nacionalnom zastavom.

Predsjednik ITF-a i predsjedavajući Sekcije dokera Paddy Crumlin rekao je: „Ograničenja povezana s pandemijom blokirala su većinu naših inspektora da se ukrcaju na brodove na način na koji su to činili prije pandemije. Sada vidimo snažan povratak aktivnim i redovitim inspekcijama brodova pod zastavama pogodnosti – i još uvijek istu razinu iskorištavanja. To je još jedan jak podsjetnik na dio naše industrije koji je potrebno staviti pod kontrolu, a također i da je više inspekcija ITF-a dobra vijest za pomorce i njihova prava.”