Indonezijski pomorci sa broda Golden Horizont dobili svoje plaće i repatrirani u Indoneziju
Proces isplate i repatrijacije 11 indonežanskih pomoraca s broda Golden Horizont je uspješno prošao, te su pomorci sretni i zadovoljni napokon otišli svojim domovima.
˝Njima je u petak isplaćeno 75 000 US$ u ime neisplaćenih plaća i avionske karte za Indoneziju. U ime svih njih, a i nas koji radimo na slučaju želio bih zahvaliti osiguravajućem društvu na tom procesu," izjavio je predstavnik ITF-a Romano Perić.
˝No, tom isplatom borba nije gotova . Pred nama je ostao proces isplate većeg dijela posade, uglavnom hrvatskih pomoraca, koji trenutačno rade na brodovima Golden Horizont, Monet i Klara i čekaju svoje gotovo 4 mjeseca zaostale plaće, ali i 70 članova indonežanske posade koja je ranije repatrirana od strane brodara, ali bez isplate plaća˝- dodao je.
Pomorci s motorne jahte Katina već su izašli iz procesa naplate preko P&I osiguravajućeg društva. Njihov dug dijela plaća je isplaćen od strane brodovlasnika, skinuta zabrana isplovljenja, te brod može početi ploviti i zarađivati.
Iako je isplata zaostalih plaća dijelu posade donijela olakšanje, cijeli proces zasjenjen je postupanjem djelatnika pomorske policije i inspektorata rada. Tijekom repatrijacije indonezijskih pomoraca, djelatnici ovih institucija izdali su prekršajne naloge u iznosu od čak 1000 eura po pomorcu, zbog neishodovane dozvole za boravak i rad u Hrvatskoj.
"Smatramo da je to neprimjereno, jer se radi o pomorcima koji su napušteni i neisplaćeni od strane brodara. Država članica u takvim situacijama ima obvezu pomoći pomorcima i preuzeti odgovornost sukladno Konvenciji o radu pomoraca MLC 2006, a ne dodatno opterećivati pomorce u nevolji." izjavio je Romano Perić
Perić je naglasio da su pomorci već dovoljno propatili zbog neisplate plaća i teških uvjeta rada, te da im je umjesto kazni trebala biti pružena pomoć i podrška.
Glavni tajnik sindikata, Neven Melvan, dodatno je komentirao situaciju: "Nemamo problema s tim da inspekcija rada i MUP- postaja pomorske policije u Splitu izdaju prekršajne naloge sukladno zakonu. Međutim, imamo problem s tim da se ti nalozi izdaju pomorcima, umjesto brodaru. Naime Brodar (poslodavac) je dužan prijaviti pomorca(radnika) MUP-u uz prethodno mišljenje HZZ te eventualne troškove kazne za neispunjavanje zakonskih obveza treba snositi isključivo Brodar. Groteskno je da se pomorcima zaposlenima kod hrvatskog Brodara, a koji nisu primili plaću duže od 4 mjeseca uručuje kazna od skoro 1000 eura. Radimo na tome da se takva praksa promijeni i da pomorci konačno dobiju zaštitu koju zaslužuju," zaključio je Melvan.
Želimo potvrditi da je na koncu brodar Brodosplit podmirio sve kazne koje su u ovom slučaju trebali platiti pomorci, jer bi u suprotnom bio problematičan svaki njihov daljnji ulazak na područje Schengena.
