25.04.2014 Iz zemlje

U ovom trenutku liniju Orebić-Korčula održava samo brod Tamaris, a uskoro se očekuje i uključivanje broda Lovor. Brodovi su u vlasništvu Mediteranske plovidbe d.d. u stečaju. Iako prema sadašnjim rezultatima brodovi posluju pozitivno, posade redovito dobivaju plaću, a obavljeni su i redovni remonti, posade strahuju za sudbinu svojih radnih mjesta.

Naime, Trgovački sud u Splitu, stalna služba u Dubrovniku, ponovno je objavio (peti put) prodaju oba broda na dražbi i to 27. svibnja, uoči turističke sezone. Na dosadašnje četiri dražbe nije bilo zainteresiranih za kupnju brodova, a najnovija početna cijena iznosi 2,745 milijuna kuna.

Treba podsjetiti da je Sindikat pomoraca Hrvatske, čiji su pomorci, s tih jedino preostalih brodova Mediteranske plovidbe, članovi aktivno uključen u zaštitu njihovih radnih mjesta te je angažirao značajna sredstva za osiguranje goriva u trenucima kada je pokrenut stečaj.

U jučarašnjim razgovorima s obje smjene posada, još jednom je izražena zahvalnosti SPH, zadovoljstvo što su sačuvana radna mjesta i redovita isplata plaća, ali je izražena bojazan da se objavljivanjem prodaje uoči početka  turističke sezone lako može dogoditi da Orebić i Korčula ostati bez putničke linije. Na dosadašnjim dražbama nije bilo zainteresiranih za kupnju, u očekivanju smanjenja početne cijene, a lokalna samouprava nije pokazala zanimanje za nastavak održavanja linije (ne zaboravimo da je to jedina veza koju koriste srednješkolci za odlazak na nastavu u otočne škole) i sačuvanje dragocjenih radnih mjesta. Uz to, tijekom sezone, ta dva broda imaju, nemalu konkurenciju vlasnika čamaca koji im pred nosom preuzimaju putnike, koji naplaćuju karte, ali nemaju nikakvu dozvolu za obavljanje takve djelatnosti niti plaćaju davanja državi. Iako su u više navrata na takvo stanje upozorene inspekcije i lučke uprave, nije bilo nikakva rezultata.

Državne institucije su upozorene...