07.04.2014 Iz zemlje

Prenosimo vijest iz današnje Slobodne Dalmacije: Flota “Atlantske plovidbe” odnedavno je formalno smanjena za tri broda - “City of Dubrovnik”, “Orsula” i “Atlant Frauke” - pri čemu su prva dva spomenuta bulk carriera prodana njemačkom “Oldendorffu” i odmah preuzeta u petogodišnji čarter, dok se jedan od dva preostala “teškaša”preselio talijanskom vlasniku koji ga je već preimenovao u “BSLE Vivy”.

Budući da iz Uprave dubrovačkog brodara, sukladno ugovornim uvjetima, nisu objavili vrijednost transakcije, neslužbeno se može doznati da je posao ukupno vrijedan nešto više od 20 milijuna dolara.“City of Dubrovnik” i “Orsula” tako su se pridružili “Svetom Nikoli I” i “Oluji” koje je “Atlantska” lani također prodala "Oldendorffu", jednoj od vodećih svjetskih kompanija za prijevoz suhih tereta istovremeno ih preuzimajući u višegodišnji najam. Riječ je o kompaniji koja u svojem vlasništvu ili u vremenskom čarteru drži još niz brodova aktivnih ilibivših hrvatskih i slovenskih brodara, poput donedavne lošinjske “Maje”, slovenskih “Postojne” i “Nove Gorice” ili dubrovačkog “AP Držića”.

Za razliku od “City of Dubrovnika” i “Orsule” koji nastavljaju plovidbu u hrvatskoj floti, zaključena je priča o brodu “Atlant Frauke” koji je od prosinca 2005. brodio pod zastavom “Atlantske”. “Teškaš” izgrađen u Njemačkoj potkraj 1994.godine kupila je talijanska kompanija “BSLEItalia” koja je upravljanje brodom prepustila tvrtki “Bnavi ShipManagement”. Na krmi broda nazvanog“BSLEVivy” već se vije panamska zastava, a promijenjena je i klasifikacijska kuća, pa je sada pod nadležnosti talijanskog registra. Podsjetimo, donedavna “Atlant Frauke”, nosivosti 7713 tona, namijenjena je prijevozu specifičnih izvangabaritnih tereta i bila je dio dubrovačke Službe za prijevoz teških tereta. Brod dug 107,4 metra i širok 19,6 metara pokreće MAN-ov stroj, snage 4750 kilovata, koji omogućava razvijanje brzine od 15 čvorova. Nakon prodaje “Atlant Frauke” u dubrovačkoj je floti ostao samo jedan od četiri “teškaša” - “Atlant Trina” - za koju se novi vlasnik traži već duže vremena.

Piše Gordan Zubčić/Slobodna Dalmacija