18.06.2018 Iz zemlje

Nakon noćašnjeg prekida, jutros nešto iza 8 sati je nastavljeno tegljenje broda Haksa u brodogradilište Trogir.

Brod je 4 puta pregledan od strane ITF inspektora, zadnji put 20. veljače 2017. u Trstu kada je odbijena suradnja od strane zapovjednika koji nije niti znao engleski. Pozvan je PSC, nađeno je 9 deficijencija, između ostalog korozija trupa, ali to nije bio razlog za zaustavljanje. Također su nađeni problemi sa životnim uvjetima pomoraca, hranom, kuhinjom i ugovorima o radu (sati rada i odmora), te nedostaci s protupožarnim pumpama i navigacijskim kartama. Brod je zaustavljen u Kopru i nakon 5 dana je, pri sljedećoj PSC inspekciji, ustanovljeno da su nedostaci otklonjeni.

Nakon toga, PSC je imao još 5 inspekcija broda Haksa, zadnja je bila u Kopru 16. siječnja 2018. i niti jedanput nije nađeno ništa što bi uzrokovalo mjeru zabrane isplovljavanja broda.  

Teretni brod Haksa uputio je poziv u pomoć u 5:38 u nedjelju ujutro, nakon čega je prvi pritekao u pomoć brod Sv. Jure koji je preuzeo osam od 13 članova posade i prevezao ih u Split. Havarija Hakse dogodila se u međunarodnim vodama 16 nautičkih milja od otoka Jabuke. 

Brod prevozi oko 3000 metričnih tona sinter magnezita, koji se ne smatra opasnim u smislu onečišćenja mora, ali je na njemu i oko 70 tona pogonskog mora i maziva. Za sada nije zabilježeno njihovo istjecanje.