28.03.2014 Iz svijeta

Neispravni čamci za spašavanje bili su među prva tri pitanja sigurnosti pronađenih od strane američkih pomorskih inspektora na brodovima za kružna putovanja u 2013, izvjestili su na forumu Nacionalnog odbora za sigurnost prijevoza (NTSB). Kapetan Eric Christensen američke Obalne straže, napomenuo je da je 140 brodova bilo podvrgnuto pregledu u američkim lukama prošle godine. 

Postoji više razloga zbog kojih su se neispravni čamci za spašavanje i protupožarna vrata našli na listi najučestalijih sigurnosnih problema. Prvi razlog je nepravilno rukovanje od strane posade koja dolazi u doticaj sa njima. Iako je zakonski regulirano da rukovatelj čamca za spašavanje prođe trening na brodu, to se većinom svodi na formaliziranje i ispunjavanje procedure. Iako se preferira da rukovatelji čamca za spašavanje budu časnici, nerijetko se događa da i niži kadar bude delegiran za taj posao. Čamci se spuštaju u more radi vježbe 2 puta mjesečno i upravo tada se i događa najveći broj oštećenja kako na pogonskom stroju tako i na trupu. 

Drugi razlog neispravnosti je neispravno održavanje ili ušteda na rezervnim djelovima. Zbog poveće potražnje za časničkim kadrom, cruising industrija se dovodi u poziciju da smanjuje kriterije standarda pri odabiru kadra, a to im se naknadno i negativno vraća kroz neispravno održavanje i nesreće na moru. Sada se događa da kadet napreduje do prvog časnika u minimalnom roku 3- 4 god, dakle u roku koji je potreban za ostvarivanje certifikata za to zvanje, dok je on realno trebao 10 godina iskustva za kvalitetno obavljanje tog posla. Vrlo je česta pojava da kompanija štedi na rezervnim djelovima, te produžuje rok isporuke, a time su pomorci prisiljeni na improvizacije koje također ne doprinose sigurnosti.

U svemu ovome postoji i faktor ˝tight schedule˝ gdje su brodovi za kružna putovanja vrlo ograničeni za održavanje,  kako zbog operacijskih razloga tako i zbog termina dolaska i odlaska iz luke.