18.06.2012 Iz svijeta

Prva dra trgovačka broda koja su koristila sjeveroistočnu rutu u ljeto 2009. godine bila su dva broda kompanije Beluga, prošle godine tom rutom su prošla čak 33 broda. Danska kompanija Nordic Bulk Carriers je najavila da će ove godine šest do osam brodova prevesti  terete iz Murmanska prema Kini tom rutom, a po putovanju se uštedi do tisuću tona goriva što iznosi čak 650.000 dolara.

Korištenje ove rute je "omogućeno" sve bržim otapanjem leda, a prema najavama njemačkog instituta Alfred Wegener ruta će ove godine biti otvorena ranije nego prethodnih godina. Ruta je postala plovna 2007. godine, a 2009. mogla se koristiti od kraja lipnja/početka srpnja, a ove godine će biti otvorena u trećem tjednu lipnja. Prema zadnjim mjerenjima debljina leda u moru Laptev je čak metar tanja nego 2008. godine.

S obzirom da se ruta pokazuje vrlo isplativom za brodare, kompanija DryShip je u prosincu naručila četiri Panamaxa s pojačanim trupom (cijena 34 milijuna dolara svaki) koji će biti spremni za plovidbu Arktičkim morem od 2014. godine. Nordic Bulk Carriers je nabavila četiri broda za plovidbu ledenim područjima, dok je ruska državna tvrtka Atomflot najavila narudžbu velikog ledolomca od 32.400 dwt na nuklearni pogon ( cijena 1,4 milijarde dolara) koji bi trebao postati operativan do 2018. godine.

Brodari su otkrili da mogu tražiti četiri puta veće vozarine za plovidbu arktičkim područjem u odnosu prema ruti kroz Sueski kanal zahvaljujući kraćem transit timeu i uštedi goriva.