17.10.2012 Iz svijeta

Deset godina nakon potonuća tankera Prestige, u Španjolskoj je počelo suđenje, a među optuženima za najveće onečišćenje mora u povijesti su četiri člana posade i tadašnja odgovorna osoba španjolske trgovačke mornarice. Suđenje se odvija u La Coruni.

Optuženi su Apostolos Mangouras (78) tadašnji zapovjednik tankera za koga je zatraženo 12 godina zatvora, upravitelj stroja Nikolaos Argyropoulos, prvi časnik Irineo Maloto te Jose Luis Lopez-Sors.

Prema mišljenju zelenih pravi krivci za nesreću ne nalaze se na optuženičkoj klupi - u prvom redu sadašnji španjolski premijer Mariano Ryjoy koji je u to doba bio zamjenik ministra.

Tanker Prestige bio je u vlasništvu liberijske tvrtke, a plovio je pod zastavom Bahama - 19. studenog 2002. godine potonuo je uz obalu Galicije (Španjolska). Brod je imao jednostruku oplatu, bio je dug 243 metra, imao je 42.820 gt i 81.589 dwt (aframax). Izgrađen je u brodogradilištu Hitachi Shipbuilding & Engineering Co. u Maizuru (Kyoto, Japan).

U velikom nevremenu zapovjednik je zatražio pomoć od španjolskih spašavatelja uz zahtjev da se tanker skloni u sigurnu luku. No, pod pritiskom lokalnih vlasti nije mu odobren ulazak, zabrane ulaska u luku slijedile su i od francuskih i portugalskih pomorskih vlasti. Ubrzo nakon toga tanker je puknuo na dva dijela i potonuo, što je uzrokovalo najveće onečišćenje mora i obala i povijesti.

 
 

 

 

 


Contents
  [hide]  1 Design and construction