10.10.2012 Iz svijeta

Europska komisija istražuje grčki model tonnage tax sustava da bi provjerila da li grčka vlada poštuje EU smjernice o državnim subvencijama brodarstvu. Time je Grčka postala druga EU članica čiji tonnage tax sustav ispituje Europska komisija (druga je Malta).

Europska komisija je zatražila dodatne informacije o poreznim olakšicama koje je grčka vlada odobrila tvrtci COSCO Pacific koja je koncesionar na Piraeus Container Terminalu (PCT) od početka listopada 2009. godine - te olakšice Bruxelles smatra državnim subvencijama.

Europska komisija istražuje slučaj još od 2009. godine kada je primila prve prijavu o poreznim olakšicama i drugim potporama PCT-u koju su uputili Federacija lučkih radnika Grčke i International Dockworkers Council (IDC). Dosad je grčka vlada tvrdila da se ne radi o državnim potporama.

Grčke vlasti tvrde da su glavni konkurenti pirejskoj luci mediteranske luke zemalja koje nisu članice EU (egipatske luke, izraelska luka Haifa, turska luka Istanbul, sirijska luka Lattakia), a da jedine luke zemalja EU koje se mogu smatrati konkurentnima su Constanza, Varna te jadranske luke Italije i Slovenije. Istovremeno crnomorske luke se ne smatraju konkurencijom, a talijanske i slovenske luke u Jadranu su konkuretno beznačajne.

U prvoj fazi istrage Europska komisija je utvrdila da se razlike između prvog ugovora i ugovora o koncesiji koju su potpisali PCT i PPA ne smatraju državnim potporama, dok se porezne olakšice odobrene PCT-u smatraju  državnim potporama. O ovim olakšicama  Europska komisija traži dodatna objašnjenja.