05.07.2012 Iz svijeta

Neki sustavi kontrole broda za krstarenje Costa Concordia bili su pokvareni! Brod koji je potonuo 13. siječnja kod otoka Giglio plovio je s otvorenim vodonepropusnim vratima, a nautičke karte nisu bile ažurirane... No, stručnjaci koji ispituju uzroke nesreće tvrde da Costa Concordia uopće nije smjela isploviti, jer je tzv. crna kutija bila u kvaru.

Utvrđeno je da je tzv. crna kutija bila u kvaru od devetog siječnja, četiri dana prije nesreće koja je uzrokovala smrt 32 osobe. Stručnjak zadužen od suda da pregleda elektronsku opremu utvrdio je da na njoj nema zabilježeno nikakvih podataka od 13. siječnja u 23.36 sati - to znači da je najveći dio poduzetih mjera spašavanja nemoguće rekonstruirati.

Utvrđeno je da je prije isplovljenja broda donijeta odluka da će se tzv. crna kutija popraviti 14. siječnja u luci Savona. Prema kodeksu o plovidbi brodova, brodovi ne mogu isploviti ukoliko brodski instrumenti ne rade, a  sigurnosni standardi nalažu da tijekom plovidbe vodonepropusna vrata moraju biti zatvorena osim u slučaju posebne dozvole lučke kapetanije. Prvi časnik palube je tek 40 minuta nakon udara naredio zatvaranje tih vrata, što je bilo nemoguće izvršiti jer sustav za zatvaranje nije radio.(dp)