31.01.2016 ITF/ETF

Oprez! Na moru ga nikad dosta. I ne prijeti samo sedam mora i sedam kora. Ne prijete samo pirati i bande. Na žalost i u zemljama koje imaju dugostoljetnu pomorsku tradiciju kao što su Grčka i Španjolska događaju se ljudi i suci, koji sude najslabijima, a ne pravim krivcima. I ponavljaju greške. Nama ostaje da njihove greške ispravljamo i da glasno kažemo NE kriminalizaciji pomoraca.

ITF komentar na najnoviju sudsku odluku u slučaju broda Prestige:

Komentirajući odluku španjolskog Vrhovnog suda koji je donio presudu zapovjedniku Mangouras, od dvije godine zatvora zbog slučaja broda Prestige iz 2002. godine, kada je došlo do izlijevanje ulja u more i onečišćenja okoliša nakon potonuća broda, predsjedavajući Pomorske sekcije ITF-a, Dave Heindel je rekao:

"Ova odluka predstavlja zadnji pokušaj da se i nakon 14 godina pokuša skreti krivnja na sada već osamdesetogodišnjaka, kojega su kolege i javnost oslobodili svih optužbi za štete nastale potonućem broda "Prestige". Srećom pa će presuda biti neprovediva kao što je u biti i nelogična. Ovaj nevin čovjek ne može i ne smije ponovno sjediti bez krivnje u zatvoru ."

Heindel zaključuje: " Slučaj kapetana Mangourasa je bio jedan od najgorih primjera kriminalizacije pomoraca. ITF je, poput mnogih drugih organizacija i pojedinaca, pomagao kap. Mangourasa u njegovoj odbrani i iskušenjima kroz koje je prolazio. Ovaj najnoviji primjer viktimizacije podsjeća nas da moramo ostati oprezni i "budni", da bi osigurali zaštitu pomoraca od ovakovih nepravdi."

---------------------------------------

Da podsjetimo:

Prestige, 2002. godina

Oil tanker Prestige, dvadeset i šest godina star single-hulled grčki tanker, plovio je sa 77.000 tona nafte 13. studenoga 2002. godine, kad se tijekom nevremena u blizini španjolske obale blizu rta Finisterre brod nagnuo za 25 stupnjeva desno. Zapovjednik je dao zapovijed za napuštanje broda, a on sam s još dva člana posade (prvi časnik palube i upravitelj stroja) ostao je na brodu. Nakon zaustavljanja curenja nafte, njih trojica su cijelu noć pokušavali uhvatiti tegalj remorkera (kompanije Smit Salvage) koji im je došao u pomoć. To im je pošlo za rukom 14. studenoga, no iskusni zapovjednik Apostolos znajući što se sve može dogoditi s brodom, zatražio je od španjolskih vlasti mjesto zakloništa da spasi brod i spriječi nekontrolirano izlijevanje nafte u more. Najbliže mjesto zakloništa bilo je udaljeno svega 6 sati od mjesta pogibelji. No tada španjolske vlasti donose sudbonosno pogrešnu odluku i zapovijedaju kapetanu da brod udalji od španjolske obale. Posljedica takve neprofesionalne i neodgovorne odluke bila je ta da se tanker 19. studenoga 2002. godine prepolovio i potonuo, te zagadio stotine kilometara, posebno španjolske i francuske obale, što je ujedno i najveće zagađenje obale naftom ikad zabilježeno u Europi. Velika pomorska eko katastrofa broda Prestige samo je ubrzala donošenje rezolucija. Tako su 5. prosinca 2003. godine usvojene dvije rezolucije koje se odnose na problematiku mjesta zakloništa:

A.949 (23) - Places of refuge for ships in need assistance- mjesta zakloništa za brodove u slučaju traženja pomoći

A.950 (23) - MAS (Maritime Assistance Service) - služba pružanja pomoći na moru

Europska agencija za sigurnost u pomorskom prometu koja je počela s radom nakon havarije tankera Prestige odlučila je što prije zabraniti uplovljavanje jednooplatnim tankerima.