12.09.2014 Aktivnosti SPH

U nastavku možete pročitati upite pomoraca i odgovore na iste. Ukoliko i vi imate nedoumice ili problem za koji ne nalazite rješenje, javite nam se na službeni email: info@sph.hr

 

Poštovani,

Zamolio bih vas za pojašnjenje uvjeta za dobivanje breveta ETO. Pokušavam naći na internetu uvjete, ali se nigdje ne opisuje detaljno.
Završio sam preddiplomski studij Brodska elektronika i elektroenergetika na sveučilištu u Dubrovniku, (u trajanju od dvije godine) i imam hrvatski brevet za brodskog elektroničara. Međutim, svugdje se navodi da trebam ići opet na predavanja u trajanju od 190 sati - pa ne vidim u čemu je onda svrha moga fakulteta??? (jer su pravila izgleda ista za one sa srednjom školom i za one sa fakultetom).
Također sam dobio informaciju od jednog kolege na brodu da je on na osnovu fakulteta i breveta elektroničara dobio brevet ETO bez predavanja i bez ispita, pa bih vas zamolio da mi objasnite malo detaljnije uvjete za brevet ETO i kako se on može dobiti..

Unaprijed se zahvaljujem na vasem vremenu i trudu,

S poštovanjem.

O: Poštovani,

Kako navodite da imate HR brevet elektroničara isti možete zamjeniti za novu svjedodžbu elektroničara prema STCW konvenciji. Novi je Pravilnik eksplicitan i kaže: 

članak 128.

2. Svjedodžbu o osposobljenosti za časnika elektrotehnike (STCW III/&) može steći pomorac koji posjeduje svjedodžbu o osposobljenosti za brodskog elektroničara (HR III/3).

S poštovanjem,

kap.P.Brazzoduro

 

Dobar dan Poštovana/i

Imam pitanje na koje mislim da bi vi mogli imati odgovor. Plovim kao Prvi Časnik na brodu Celebrity Solstice.
Zastava: Malta 

Naime Malta je europska članica i samim time moji doprinosi bi trebali bit uplaćivani u Malti.
U splitskoj kapetaniji mi je rečeno da ne mogu uplaćivati doprinose RH dok mi se ne odobri zahtjev za izuzeće (na koji ne dobivam odgovor).
S druge strane kolega iz Dubrovnika uredno biva naplaćen sve doprinose preko dubrovačke kapetanije.
Neznam sta mi je činit ni kome dat novce... a dug se gomila...
Hvala puno na odgovoru

O: Poštovani,

nažalost hrvatska administracija je samo dio problema. Drugi dio je malteška administracija, a svu nam je “sreću” donijelo članstvo u EU za kojeg su očekivali da će dobiti kasicu prasicu za vađenje eura, a ostale probleme očigledno nisu detektirali pa o njima ni danas ne vode računa.

U okruženju u kojem smo sada ostaju vam dvije mogućnosti.

da oročite novac za obvezna davanja i čekate odgovor administracije (dugo traje i pitanje je hoće li vam ikada odgovoriti. Moje osobno iskustvo je da ne daju nikakav odgovor i prepuštaju da se snađete u vlastitoj zemlji)
Da sami izračunate davanja koja bi vam mogla neka “probuđena” glavurda u našoj administraciji poslati na naplatu kad procijeni da bi to trebalo napraviti. (ovdje valja upozoriti da se izlažete riziku da u nekom vremenu kod promjene pristupa problemu od strane Malte budete traženi da platite Malti. Imati će te problem povrata sredstava iz naših “kasica”. To je problem kojega bi mogli imati i kolege iz Dubrovnika ali očito prihvaćaju taj rizik.

S poštovanjem,

kap.P.Brazzoduro

 

Poštovani,

Možete li mi reći koji pravni propis regulira situaciju kada bi se na popisu članova posade našao pomorac koji se pri kontroli ne nalazi na brodu?

Znate li možda koje su kazne propisane za pomorca i za mastera?

Hvala Vam na odgovoru!

S poštovanjem,

O: Poštovana,
Svaka zrlja, a ponekad svaka luka imaju svoje propise. Ustanoviti da nekoga nema na brodu a predan je službeni popis posade drugačije se tretira na dolasku, a drugačije na odlasku broda. Jedna i druga procedura podrazumjeva da se utvrdilo da osobe nema. Kazne su u okviru odgovornosti zapovjednika, časnika koji je izradio popis. Osoba koja nedostaje ima odgovornost uvjetovanu razlozima izoatanka na odlasku broda. Ne bih se volio naći u koži zapovjednika koji je prijavio u popisu posade pomorca koji nije na brodu.
S poštovanjem
Kap. P. Brazzoduro

 

Poštovani,

ja sam pomorac (mehaničar) na Saipemu (kabelopolagač). Kompanija me uvjetuje polaganjem D17 (upravljanjem brodicom za spašavanjem, osim brze brodice). Imam 5 mjeseci navigacije u hrvatskoj matrikuli i još dva mjeseca u liberijskoj. Zanima me kako mogu i pod kojim uvjetom položiti taj certifikat jer su mi rekli da više ne drže ( niti jedna institucija u HR)? Kako HR regulira dva mjeseca u stranoj matrikuli? Načuo sam da mogu pristupiti ispitu ako imam 6 mjeseci navigacije. Da li je to točno?

Hvala vam unaprijed

O: Poštovani,

(1) Svjedodžba o dopunskoj osposobljenosti – Rukovanje brodicom za spašavanje i spasilačkom brodicom, osim brze spasilačke brodice (STCW VI/2-1), izdat će se pomorcu koji:

– ima najmanje 18 godina,
– ima najmanje 12 mjeseci priznate plovidbene službe, ili
– najmanje 6 mjeseci priznate plovidbene službe i završenu posebnu izobrazbu, sukladno programu iz Priloga D17,
– položi ispit za stjecanje takve svjedodžbe, sukladno programu iz Priloga C21.
(2) Zahtjeve iz stavka 1. ovoga članka u pogledu izobrazbe i polaganja ispita nisu dužne ispuniti osobe koje su tijekom srednjoškolskog ili visokoškolskog obrazovanja savladale program koji obuhvaća sve sadržaje programa iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Svjedodžba iz stavka 1. ovoga članka ima valjanost za razdoblje od pet godina od dana izdavanja.

Regulation VI/2 of the STCW Convention
Mandatory minimum requirements for the issue of certificates of proficiency in survival craft, rescue boats and fast rescue boats
1 Every candidate for a certificate of proficiency in survival craft and rescue boats other than fast rescue boats shall:
.1 be not less than 18 years of age;
.2 have approved seagoing service of not less than 12 months or have attended an approved training course and have approved seagoing service of not less than six months; and
.3 meet the standard of competence for certificates of proficiency in survival craft and rescue boats set out in section A-VI/2, paragraphs 1 to 4, of the STCW Code.

S poštovanjem,

Kap.P.Brazzoduro