20.02.2014 Aktivnosti SPH

Obzirom da je mjesec veljača mjesec gužve u našim uredima zbog roka za prijavu poreza za 2013. godinu, iskoristili smo priliku i "uhvatili" jednog od naših članova, kap. Cvirna, zapovjednika na brodu VOS Hellios kompanije Vroon, i ispitati ga o situaciji na sve popularnijem offshore sektoru.

Kap. Cvirn plovi od 1989. godine, a od 2009. je zapovjednik ovog broda kojega je sam i preuzeo te je od tada uvijek u Tajlandskom zaljevu. 
Iako je odlazak na offshore za mnoge pomorce danas "obećana zemlja", kapetan Cvirn je u ovoj prilici opisao klasičnu situaciju koja se događa na njegovom radnom mjestu:
"Nakon prolaska tajfuna, koji su česti u ovome predijelu svijeta, i sedmodnevnog plutanja i iščekivanja smirivanja vremenskih neuvjeta, ja i moja posada dobili smo naredbu da prebacimo ljude s platforme na kopno, odradimo smjenu posade jer su isti ostali bez vode i hrane za vrijeme tajfuna. Kao zapovjedniku broda, ponuđena mi je opcija da krenem s brodom u gore navedenu operaciju ili pak odbijem posao, što u kompaniji Vroon nije problem. Naime, vlasnik platformi u ovom zaljevu je Chevron kojemu je moto "Do it safely or don't do it at all".  Ja sam prihvatio dužnost. Nakon dolaska na mjesto radne platforme, dao sam naredbe posadi, što i kako spustiti ljude na palubu. To podrazumijeva održavanje udaljenosti od 1-2 metra broda od platforme i pažnju na sve što se istovremeno događa. Operacija izmjene posade je trajala 40-ak minuta. Ljude se spušta i diže na platformu u košari s dizalicom, što inače obavljaju specijalizirani aluminijski brodovi, koji zbog tajfuna nisu bili u mogućnosti obavljati svoj redovni posao."

Ovo je uobičajena radna procedura u offshoreu. Mi u Sindikatu pomoraca Hrvatske pozdravljamo kapetana Cvirna, sve one koji žele postati dijelom ovakvog brodskog tima, ali i one koji to već jesu i časno obavljaju svoje radne obaveze u nerijetko, nemirnim i burnim morima diljem svijeta.