04.02.2013 Aktivnosti SPH

Posljednja dva dana radnog dijela prošloga tjedna bila su rezervirana za dogovore prvenstveno sa zapovjednicima koji već dugi niz godina rade za ovog svjetskog pomorskog giganta, te zatim s novim predstavnikom Shell International Shipping Services (Pte) Ltd & QGTC Shipping (M.I.) u prostorijama Globtik agencije u Splitu.

Sastanku su prisustvovali:

Kap. Buneta Aleksandar

Kap. Lacconi Jović Mario

Vladimir Svalina

Milko Kronja

Bojana Manojlović

Kap. Predrag Brazzoduro i

Evan Westgarth, manager za Shell Ship Management Ltd.

Uvodni dio sastanka bio je posvećen upoznavanju prisutnih s pristiglim prijedlogom izmjena i dopuna postojećeg Kolektivnog ugovora sa Shell International Shipping Services (Pte) Ltd & QGTC Shipping (M.I.) Inc. te je  istaknuto da je glavni pregovarač i novi manadžer u Londonu, koji očigledno pokušava napraviti promjene u odnosu prema zaposlenima, jer se i kompanije orjentira prema brodovima za prijevoz plina, ali i vraća staru kvalitetu produkt tankerima. Nakon razgovora sa zapovjednicima, predstavniku Shella prezentirano je sljedeće kao smjernice u daljnjim pregovorima za kolektivni ugovor za 2014. godinu:


- Gotovo 2/3 pomoraca je nezadovoljno netransparentnośću kriterija za ocjenjivanje, koje ima dugoročni utjecaj na primanja. Navod da 30-40% ocjene čini GPA u praksi nije točan. Radi se o kriteriju koji ima mjerljive osnove, iako bi se i oni mogli učiniti upitnima. Najveći dio ipak čini kriterij koji je izrazito individualan pa prečesto izaziva nezadovoljstvo. Istaknuta je netransparentnost ocjene te je mogućnost manipulacije u ocjenjivanju razmjerno visoka. Također je napomenuto da bi bilo izuzetno korisno za obje strane da se silazna putanja u ocjeni odmah priopći pomorcu uz obrazloženje negativnog djela, kako bi mu se dala prilika da do kraja godine ocjenu ispravi (neovisno kada se sagleda negativnost). Treba upozoriti da neizbježna događanja kod kojih je ustanovljeno postupanje po pravilu struke ne mogu služiti za automatsko sniženje ocjene. Prijedlog je uključiti kriterije za ocjenjivanje radnog učinka na brodu uključiti u kolektivni ugovor te konačno cjelokupan KU uskladiti s Konvencijom o radu pomoraca 2006.
Manager Shella je obećao razmotriti iznesene stavove uz napomenu da se već raspravljalo o tome i da će GPA doživjeti veće izmjene tijekom ove godine, a svi prijedlozi su dobrodošli.

- O problemu stresa koji prati vrijeme zaposlenja na brodu govorilo se kao o kategoriji koja ima sve veću manifestaciju, a koji je potenciran u vrijeme boravka superintendenta, vanjskih inspektora i ostalih posjetitelja na brodu.  Istaknut je problem garantiranih sati za odmor, koje je teško ostvariti u uvjetima čestog boravka u luci i plovidbi zahtjevnim rutama.

- Pitanje primanja kadeta u kompaniji: Indikativan odgovor na upit o treningu mladih i rukovodnog kadra na kompaniji za pripremu za preuzimanje novih brodova u flotu je da to radi Golar, Pronav u korist Shella. Tek je nedavno ukupno 15 pripravnika (po pet za palubu, stroj i elektroniku) primljeno u Shell.  Nemoguće je da se Shell u ovome trenutku obveže na povećanje broja HR pripravnika, ali se sprema razmotriti prijedloge koji bi pokazivali koliko je i u kojoj mjeri RH voljna učestvovati u povećanju konkurentnosti naših pripravnika kroz smanjenje ili subvencioniranje troškova pripravnika.

- Razgovaralo se i o mogućnostima plaćanja kroz dodatne mirovinske i zdravstvene fondove te dionice.

- Istaknuto je da sastanak dolazi kasno i da je potrebno radi kvalitete odnosa, predvidjeti slijedeći sastanak u kolovozu ili rujnu 2013. godine, budući da se budžet kompanije formira u prosincu najkasnije, što ovom sastanku ne ostavlja dovoljno prostora za prihvaćanje obrazloženih kvalitetnih financijski obvezujućih prijedloga.