06.05.2014 Aktivnosti SPH

Njemački brodovlasnik Dolf Kornet uputio nam je dopis kojim traži radnike za pozicije kormilara i skippera. Prenosimo dopis u cjelosti i molimo zainteresirane da nam se jave što prije!

Poštovani,

Za sastanka u Splitu u siječnju o.g., razgovarali smo o rječnim brodovima i mogućnosti zapošljavanja za hrvatske članove posade. Trenutačno popunjavamo posadu njemačkih rječnih brodova, za zvanja kormilara i voditelja - skipera.

Prema našem saznanju, hrvatski brodarci ne trebaju radnu dozvolu za rad na njemačkim brodovima otkako je Hrvatska  postal članicom EU. Za naše njemačke brodove potrebni su nam iskusni kormilari (“Matrozen” na njemačkom jeziku) koji posjeduju narednu stručnost, znanje i iskustvo:

- Engleski ili njemački jezik (govorne vještine), radi valjanom komuniciranja s ostalom brodskom posadom kao is a kopnenim osobljem za vrijeme ukrcaja i iskrcaja.

- Iskustvo odnosno relevantnu osposobljenost za rječne brodove, kako bi se osiguralo da posada koja se ukrca na rječne brodove više-manje znade što tamo može očekivati i što brodar može očekivati od člana posade.

- Po mogućnosti  starost 20 - 35 godina, kako bi se upoznali sa standardima u Njemačkoj. Mlađa posada ima mogućnost napredovanja do zvanja  “časnika palube” i kasnije do zapovjednika.  Napredovanje kroz zvanja  traje ukupno oko 10 godina.

- Sposobnost / želja za pridržavanje visokih standarda za održavanje broda. Održavanje ne znači samo prekrivanje metala, već uljepšavanje broda kao da je automobil. Čak i lakiranje površina nakon bojanja obavlja se da bi brodovi bili što sjajniji.

Za voditelje-skipere:

- Engleski ili njemački jezik (govorne vještine), radi valjanom komuniciranja s ostalom brodskom posadom kao is a kopnenim osobljem za vrijeme ukrcaja i iskrcaja.
- Iskustvo odnosno relevantnu osposobljenost za rječne brodove, kako bi se osiguralo da posada koja se ukrca na rječne brodove više-manje zna što tamo može očekivati i što brodar može očekivati od člana posade.
- Sposobnost vođenja broda
- Pouzdanost
- Dunavski patent (dozvola). Koliko znamo, ne postoji Savski patent. Ako postoji, tad aim je potreban takav Savski patent kako bi mogli voditi brod.
- Sposobnost vođenja broda u plovidbi i upravljanje njime kao da upravlja vlastitm jahtom. Bez oštećivanja?? , sposobnost izračunavanja gaza prema vodostaju raznih europskih rijeka. Danas se podaci mogu jednostavno preuzeti na internetskim stranicama njemačke Vlade.
- Sposobnost za polaganje ispita za dobivanje Rajnskog patenta (nakon studija/učenja)

U prilogu vam predstavljamo to zvanje na rječnim brodovima i ono što je s time u svezi. Vi ste mi spomenuli da na području Siska ima mnogo dostupnih (bivših) članova posada na rječnom brodu. Molim da me upoznate s kandidatima koji zadovoljavaju gornje uvjete te mi javite koje isprave su im potrebne za hrvatske rječne brodove, kako bih mogao provjeriti u Njemačkoj kako možemo organizirati da ti kandidati dobiju njemačke (i ostale europske) dokumente potrebne za razne rječne vlasti. 
Molim da mi odgovorite pa da zajedno poduzmemo daljnje korake za rječne brodove.

S poštovanjem,

Dolf Kornet