05.03.2019 Aktivnosti SPH

Nakon jučerašnje objave SPH o ukrcavanju pomoraca iz trećih zemalja na brodove pod hrvatskom zastavom, iz Uljanik plovidbe poslali su očitovanje na temu koje prenosimo u nastavku.

Istina je da su prije par dana na brod Champion Istra ukrcana 3 filipinska državljana, ali naglašavamo da nisu ukrcani  u statusu članova posade, nego u svojstvu izvođača kratkotrajnih radova čišćenja balastnih tankova (tzv. “riding squad”, odnosno tzv. “supernumerary”)  i to na izričiti zahtjev bare boat charterera odnosno noveškog zakupca broda i u organizaciji managera broda društva ASP Ship Management Singapore Pte Ltd., Singapore, poručuju iz Uljanik plovidbe.

Poslodavac prema ugovorima o privremenom zapošljavanju predmetnih filipinskih radnika jest  strana management kompanija, ASP Crew Management Services Inc., odnosno Crew Management Services S.A., iz Melbourna, Australija u ime i za račun dugoročnog zakupca broda, Ebony A/S iz Bergena, Norveška.

Prema informacijama dobivenih od Managera,  predmetni radnici su ukrcrani na brod sukladno važećim “ITF Guidelines” odnosno:

  •  nisu uključeni u popis posade broda (standardni broj posade na brodu jest 21. Trenutno je na brodu 23 člana posade te predmetne tri osobe odnosno tzv. “riding squad” kao prekobrojni radnici odnosno “supernumerary”);
  • oni neće ostati na brodu više od 30 dana u jednoj godini (planirani boravak je oko 20 dana)
  • njihova uloga nije da zamijene postojeće pomorce već da obave izvanredni posao održavanja koji je van opsega poslova redovne posade sukladno kolektivnom ugovoru.

Kao što smo napomenuli, planirano zadržavanje trojice filipinskih radnika na brodu je naviše dvadesetak dana u kojem periodu se izvanredni radovi trebaju dovršiti, a za njih su ishodovana hrvatska odobrenja za ukrcaj isključivo iz praktičnih razloga, radi jednostavnijeg ukrcaja odnosno iskrcaja s broda obzirom na hrvatsku zastavu broda.

Napominjemo da formalno nema zakonskih zapreka da filipinski pomorci dobiju hrvatske pomorske knjižice (tzv. Odobrenja za ukrcaj), imajući u vidu za Pomorski zakonik isto dopušta, te da je na snazi posebni bilateralni sporazum između Hrvatske i Filipina o međusobnom priznavanju svjedodžbi.

Svjesni smo činjenice da se filipinski pomorci ne mogu ukrcavati na brodove koji viju hrvatsku zastavu u svojstvu članova posade sve dok se ne regulira pitanje kolektivnog ugovora sa Sindikatom Pomoraca Hrvatske. Međutim ovdje se ne radi o takvom slučaju budući da se ne radi o pomorcima, nego osobama koje su ukrcane na brod sukladno pravilima ITF-a.

Svi članovi posade na brodu Champion Istra su isključivo državljani Republike Hrvatske.

Dakle nikako ne stoji tvrdnja da je Uljanik Plovidba zaposlila filipinske pomorce, jer se u ovome slučaju ne radi o pomorcima nego o radnicima koje je zaposlio norveški zakupac broda preko Management kompanije iz Australije.

Izuzetno nam je žao što je nepotpuna informacija izazvala negativni odjek u medijima.