31.08.2020 Aktivnosti SPH

Posada MV Zagreb kontaktirala je Međunarodnu federaciju transportnih radnika (ITF) s apelom da im se omogući odlazak kući. I prije njihovog poziva Sindikat pomoraca Hrvatske odnosno koordinator ITF-a za Hrvatsku Romano Perić napravio je gotovo nemoguće, omogućio je „zeleno svjetlo“ za iskrcaj posade u Singapuru o čemu je obavijestio i Atlantsku plovidbu. Osim toga, u suradnji s drugim ITF inspektorima koji se nalaze na licu mjesta, ponudio je kompaniji nekoliko rješenja kako bi posada što prije mogla otići s broda, a uključujući iskrcaj na Filipinima. Sindikat pomoraca Hrvatske usko surađuje sa svim kompanijama vršeći pritisak kako bi brzo reagirale i napravile ono što je najbolje za naše pomorce. Pomorci su u zaista nezamislivo teškoj situaciji i neophodno je omogućiti im što skoriji povratak kući.

Zbog pandemije Covid – 19 pojedini članovi posade MV Zagreb na brodu su više od 9 mjeseci te je potrebno hitno organizirati smjenu pomoraca. U rješavanje slučaja uključeni su nadležno ministarstvo, ITF, i Sindikat pomoraca Hrvatske, te, naravno, kompanija.

Involviranost Sindikata pomoraca Hrvatske u slučaju smjene pomoraca na brodu MV ˝Zagreb˝ datira od  27. srpnja.  Tada nam se obratilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u smislu zajedničkog kreiranja kvalitetnog pisma garancije zastave broda (HR) prema Singapurskim vlastima, a sve u cilju kako bi se odobrila smjena pomoraca.

Nažalost ta garancija je odbijena od strane singapurskih lučkih vlasti, postavljajući previsoke zahtjeve za odobravanje smjene, od kojih je jedan bio da posada koja se iskrcava ima preko 11 mjeseci navigacije.

- Dobili smo uputstva za buduće odobravanje zahtjeva za iskrcaj u Singapuru te smo zamolili predstavnike Atlantske plovidbe da obavezno jave ponovni dolazak broda u Singapore. Za mogućnost ponovnog odlaska broda za Singapore saznali smo 21. kolovoza. Odmah smo poslali zahtjeve za iskrcaj, brodar prema Lučkim vlastima, a mi prema našim kolegama te je zahtjev za smjenu posade odobren kad brod pristane sredinom rujna (iako brod nije ni ovaj put zadovoljavao kriterije smjene). Iako radimo na smjeni posade, 26. kolovoza zaprimamo i službenu molbu za pomoć od posade te dogovaramo sastanak s predstavnicima Atlantske plovidbe za hitno rješavanje problema i definiranje svih opcija koje su nam na dispoziciji. Tako dolazimo do mogućeg rješenja, iskrcavanje posade u Manili (uz mjere opreza i pravovremeni zahtjev), a to mogućnost provjerio je i potvrdio ITF inspektor koji radi na tom području.

Također smo u kontaktu s posadom broda čiji su pojedini članovi u zaista lošem stanju, zaključio je Perić.