25.04.2014 Aktivnosti SPH

Prenosimo iz Novog lista: Giovanelli nije ispoštovao aneks ugovora nakon što je brod »Ane« prvi put »oslobođen« bez garancija, kaže direktor »Lenca« Robert Škifić. Od prve »tranše« od 40.000 dolara, Giovanelli je navodno platio tek 10.000 dolara.

Zbog neplaćenih troškova remonta još prije dvije i pol godine od oko 200.000 eura Brodogradilište »Viktor Lenac« po drugi je put prisilno zaustavilo brod »Ane«, u vlasništvu bivšeg predsjednika Uprave Jadroplova Nikše Giovanellija i direktora Fractal Shipping Company. Prvi je put to učinjeno u luci Kopar, u ljeto prošle godine, no »Lenac« je tada pristao da se brod »oslobodi« bez uobičajenih garancija, vjerujući u tada postignuti dogovor s vlasnikom broda da će obročno otplaćivati dug. Nažalost, prema riječima direktora »Lenca« Roberta Škifića, ni za taj ustupak i potpisani aneks ugovora Giovanelli nije mario niti poštovao.

 

Krajnja opcija

Navodno je od prve dogovorene »tranše« od 40.000 dolara, Giovanelli platio tek 10.000 dolara i otad više ništa.
 – U nekoliko smo navrata brodovlasniku »Ane« nastojali izaći u susret, zajedno sa Sindikatom pomoraca Hrvatske, vjerujući da će iz vozarina, kada oslobodimo brod u Kopru, namiriti svoj dug. No, druga se strana nije držala dogovora i dalje ništa nije plaćala. Ići ponovno s mjerom privremene zabrane isplovljavanja broda bila nam je krajnja opcija, no nakon što smo spoznali da je Giovanelli isključio »Lenac« iz svih mogućih varijanti plaćanja, nije nam preostalo ništa drugo nego na ovaj način pokušati naplatiti naša potraživanja, kazao je Škifić. Na Giovanellijeve protuargumente s kojima se žalio na zaustavljanje broda u splitskoj luci o tome kako su nedugo nakon remonta »Ane« u Martinšćici utvrđeni nedostaci u premazu broda, Škifić odgovara kako te teze nemaju uporišta.
  – Kod primopredaje broda nakon remonta, a niti kasnije u garantnom roku nikakvih primjedbi od strane brodovlasnika na obavljeni posao na brodu »Ane« nije bilo, rezmirao je Škifić, ujedno pitajući zašto onda Giovanelli nije prvi pokrenuo arbitražu na sudištu pri HGK spor oko duga za remont već je to učinio »Lenac«.

Ovaj brod za prijevoz općeg tereta, koji plovi pod zastavom karipske državice Sveti Vincent i Grenadini, već je gotovo tri mjeseca na vezu u splitskoj Sjevernoj luci kada je Trgovački sud u Splitu, temeljem podneska »Lenca«, donio mjeru privremene zabrane isplovljavanja. Bilo je to još 27. siječnja ove godine, a cijelom slučaju ne nazire se kraj. Giovanelli, protiv kojeg se već dugi niz godina vodi kazneni postupak za lažirane odštetne zahtjeve za vrijeme dok je bio direktor Jadroplova, početkom ovog mjeseca obratio se dopisom Trgovačkom sudu u Splitu u kojem navodi da nema novca za pokrivanje troškova veza, održavanja i čuvanja broda, pa je vrlo moguće da će Sud iskoristiti odredbu iz Pomorskog zakonika i službeno pozvati »Lenac« da predujmi iznos za uzdržavanje posade i održavanje broda premda je, kako neslužbeno doznajemo, ovo brodogradilište tijekom protekla tri mjeseca već uskakalo s pomoći u podmirivanju troškova arestirane »Ane«. Sutkinja koja vodi taj predmet, naime, nema ovlasti pokrenuti prodaju broda da bi se namirili troškovi posade i broda jer prisilnu prodaju mogu zatražiti jedino vjerovnici na ovršnom odjelu Suda.

 

SPH: Dug pomorcima riješiti prodajom broda

– Imamo saznanja da je brodaru isplaćena vozarina za teret koji je trebao prevesti u Alžir, pa bi prema tome morao imati novac za plaće pomorcima, prenio je glavni tajnik SPH-a Predrag Brazzaduro. No, Fractal je od toga dosad, i to početkom travnja podmirio tek 17.390 dolara za 14 pomoraca te za trojicu davno prije iskrcanih. Glavni tajnik SPH kazao je kako, nažalost, ne vidi drugog načina da će se dugovanja prema pomorcima riješiti na drugi način osim prodajom broda. Stoga je Giovanelliju odaslan apel da svih spasi muka i da pristane na nagodbu da se prodajom broda namire potraživanja pomoraca i drugih vjerovnika.
  

Trećemajci isporučili još četiri teglenice za Wisbi

Trećemajci su jučer isporučili još četiri riječne teglenice za prijevoz sirove nafte i produkata izgrađene za švedski Wisby Tankers. Sve teglenice istih su karakteristika, duge su 59,5 metara, široke 16 i visoke ukupno 4,6 metara, a nosivost im je 2.500 tona. Njihov transport do Kolumbije bit će ponovno organiziran specijalnim brodom »Tern«, koji se očekuje pred »3. majem« početkom svibnja.

 

Pod hipotekom

Uz »Lenac«, tu su i potraživanja pomoraca kojima je Giovanelli, prema izračunu kojeg su napravili u Sindikatu pomoraca Hrvatske, do konca ožujka ove godine duguje 324.939 dolara. Istovremeno, Fractal Shipping Company od toga, zaključno s veljačom ove godine, za dug posadi priznaje 200.843 dolara. Kako doznajemo od glavnog tajnika Sindikata pomoraca Predraga Brazzadura, u pitanju je ukupno 41 pomorac od kojih je jedan nedavno preminuo dok SPH ima punomoć za zastupanje njih dvadeset i osmero.
Brod »Ane« je, navodno, opterećen i hipotekom Credo banke u stečaju, pa je u slučaju njegove prodaje pitanje da li bi se »Lenac«, čija potraživanja ne spadaju u prioritetne, uspio namiriti.
Da stvar bude apsurdnija, »Ane« je cijelo vrijeme prisilnog veza s teretom, u pitanju su željezne komponente koje je trebala prevesti u Alžir. Trenutno je od posade jedanaest ljudi na brodu koje je brodovlasnik, izgleda, prepustio na brigu drugima, najviše sindikatu.  Inače, brod »Ane«, nosivosti 5.900 tona, izgrađen je 1986. u riječkom brodogradilištu pod imenom »Srakane«.

Orjana Antešić, 24.4.2014, Novi list