04.02.2013 Aktivnosti SPH

Tridesetoga siječnja posjetili smo Davor, gdje se održala Izborna skupština podružnice SPH u Dunavskom Lloydu s ciljem biranja novoga povjerenika, ali i rješavanja tekućih problema neplaćanja zaposlenika koji su mahom svi članovi SPH. Sastanku je prisustvovalo 44 zaposlenika. Trojica su postavili zahtjev da postanu  članovi SPH.

IZABRANO JE POVJERENIŠTVO, A ONI ĆE MEĐU SOBOM DJELITI FUNKCIJU POVJERENIKA OVISNO O BORAVKU NA BRODU ODNOSNO KOD KUĆE. Novi povjerenici su:

Mišić Ivan
Štivičić Branko
Ćuk Ivan
Gelemanović Željko
Matošević marin
Jakarić Vladimir

 

Nakon detaljnog izvještaja o sastanku s Upravom, koji je održan u ponedjeljak 28. siječnjadogovoreno je sljedeće:

- Prisutni su odbili  gotovo jednoglasno ponudu o zapošljavanju u novom vremenskom okviru, tzv. 9/3 te će ista biti odbijena na sljedećem sastanku s Upravom.
- Traže odgovore na pitanja vezana uz zakonsku zaštitu i mogućnosti naplate potraživanja. (Zakon o radu i prekovremeni sati, ukrcaj Ukrajinske posade na brodove pod HR zastavom, način isplate dodataka, pitanje ovrhe kroz FINU itd.)
- Jednoglasno su za ultimativni zahtjev prema Upravi o naplati zaostalih potraživanja ili utuženju nakon istjeka 15 dana (ovrha na račun kompanije), te im je objašnjeno da i Uprava ima druge mogućnosti koje može koristiti.
- Naime, događanja u Dunavskom Lloydu i ponude mogu se sagledavati u kontekstu stvarnog rješavanja stvari, tako da se primopredaja može tumačiti odgovorom na štete koju su sve češće i ne mogu se nikome direktno pripisati, ali i kao oruđe za rješavanjem nepoćudnih, odnosno za rješavanje duga prema pomorcima, posebno zapovjednicima i upraviteljima koji bi se teretili za nanešenu štetu. Većina je sklona ovom lošijem tumačenju.
- Primjere lošeg vođenja broda opovrgavaju prozvani uz opasku da su dva Ukrajinska zapovjednika odbila primiti brod koji nizvodno ne može voziti više od 6,1 milju, a minimalna je brzina 6,5 tako da su izbacivani iz rute od peljara.
- Također su naveli primjere velike zarade za obavljene prijevoze koje bi samo na jednom brodu mogle pokriti plaće posadama (500.000 Kuna), ali nestaju u nepoznatim troškovima.

- Uprava traži od zaposlenika izvršavanje određenih radnji koje nemaju osnove u zakonu. Primjer: zapovjednika i upravitelja natjerali su na prekrcaj goriva s broda na brod u Srbiji, gdje je to zabranjeno. Kazne su bile dovoljne za 1.200 tona goriva, a platio ih je Dunavski Lloyd, no zapovjednik i upravitelj su od tamošnjeg suda osuđeni na uvjetnu kaznu od 2 godine uz kušnju. To nije platila Uprava.
-Na koncu su izabrana dva zapovjednika, jedan kormilar i dva strojara s ciljem pregledavanja Kolektivnog ugovora i davanja opaski, kako bi napravili novi prijedlog za Upravu ( Grujičić Zdenko, Matošević marin, Štivičić Branko i Ćuk Ivan).

Dogovoreno jest da će se uputiti zahtjev Upravi, a u isto vrijeme i nastaviti s prikupljanjem platnih lista za neisplaćene plaće radi utuženja i naplate kroz ovrhu.