10.03.2014 Aktivnosti SPH

Ovaj bulkcarrier koji vije zastavu otočja Cook, nosivosti 33 050 DWT, građen 1989. u poljskom Szczecinu, je konačno isplovio iz riječkog remontnog brodogradilišta Lenac na plovidbene zadatke. Trenutačno se nalazi na sidrištu ispred La Vallette gdje je ukrcao gorivo, a po planu vlasnika trebao bi biti uposlen na prijevozu tereta između brazilskih i angolskih luka.

U dugom razdoblju boravka u Rijeci bilo je problema sa pomorcima različitih nacionalnosti, najprije onima iz Afrike, koji su tražili da budu iskrcani jer im nisu odgovarali uvjeti na brodu, pa zatim pritužbi pomoraca najprije iz Crne Gore i Srbije a nakon toga i onih iz Indije i Indonezije oko kašnjenja plaća koje su nakon intervencija ITF inspektora bile isplaćivane. I nedugo prije odlaska broda iz Rijeke posada, a ovaj put je bila riječ o Filipincima, je tražila asistenciju ITF inspektora Milka Kronje.

Naime, pomorci su se trebali iskrcati jer im je isticao ugovor o radu ali im je rečeno da pritom neće moći dobiti plaću nego će je trebati pričekati. Poučeni iskustvima prethodnih posada, oni nisu htjeli pristati na repatrijaciju bez plaća niti prihvatiti garancije plaćanja koje su im predočene od strane managementa (ukrajinska kompanija Lognar maritime Ltd iz Odesse). Inspektor je od predstavnika Ukrajinaca zatražio da se osiguraju sredstva za isplatu pomoraca i nakon što je isplaćena plaća cjelokupnoj posadi a ne samo onima koji su trebali biti iskrcani, Filipinci su otputovali svojim kućama.

Sveukupno su pomorci dobili 57 895,85 US$, kompanija se ispričala za kašnjenje i obećala da se to više neće ponavljati. Kako je ovo bila prva primjedba pomoraca otkad je ukrajinska kompanija preuzela upravljanje brodom nakon što je to skoro godinu dana činio Split ship management, ostaje za vjerovati da će tako i biti. Inače, na brodu je sada uposleno 27 pomoraca iz Ukrajine, Indije i Hrvatske.