09.09.2015 Arhiva

Koordinatorica pomorske sekcije unutar ITF-a (Međunarodna federacija transportnih radnika) Jacqueline Smith večeras će na Konferenciji o pomorstvu u Londonu "otkriti" kakva su iskustva nakon dvije godine otkako je Konvencija o radu pomoraca 2006 na snazi.

Konvencija o radu pomoraca 2006 stupila je na snagu 20. kolovoza 2013. Od stupanja na snagu, 150 ITF inspektora diljem svijeta izvještava o problemima prilikom pregleda brodova koji se tiču provedbe iste.

U 2014. godini ITF inspektori posjetili su 7,488 brodova. Na čak 36% ukupnog broja pregledanih brodova (2,755 plovila) pronađene su nepravilnosti vezane uz MLC2006. To je porast od četiri posto (371 plovila) u odnosu na prvu godinu otkako je Konvencija stupila na snagu. ITF je očekivao da će povećanje zastave država na koje se primjenjuje Konvencija rezultirati poboljšanjem životnog standarda i radnih uvjeta pomoraca na brodu, ali na temelju dvogodišnje evidencije, nažalost to nije slučaj.

Optimistično objašnjenje za povećanje nepravilnosti i kršenja MLC 2006 je i dostupnost mehanizma koji olakšava mogućnost pritužbi pomoraca. Ako je to slučaj, onda možemo samo nagađati koliko problema je prošlo nezamijećeno prije stupanja Konvencije na snagu.

Organizacija ITF je istraživanje o učinkovitosti MLC 2006 kroz drugu godinu od stupanja na snagu (20 kolovoz 2014 - 19. kolovoz 2015) provela na temelju stvarnog života i iskustva pomoraca prikupljenih od ITF inspektora. To obuhvaća probleme na brodovima pod svim zastavama i ne isključuje one za koje Konvencija nije bila na snazi. rezultati su sljedeći:

· Broj izvješća nepoštivanja Konvencije o radu pomoraca povećao se u 2. godini otkako je ista na snazi, kako u broju tako i postotku brodskih inspekcija

· Zastava s najvećim brojem prijavljenih problema je Panama

· Zastava s najvišim postotkom problematičnih inspekcija je St. Kitts & Nevis

· Najčešći problemi odnose se na neisplaćene plaće; tijekom prve dvije godine primjene MLC 2006, 89 milijuna $ je vraćeno pomorcima kao rezultat ITF inspekcija

· Isplata plaća ispod minimuma Međunarodne organizacije rada (ILO) je također značajan problem

 Nema promjena u poretku 8 zastava povezanih s najviše problema na brodu: Panama vodi s 569 (510 u prvoj godini), nakon čega slijedi Malta s 245 (229) Liberija s 242 (233) , Antigva i Barbuda s 241 (188), Marshall Islands s 192 (155), Bahami s 123 (91), Cipar s 89 (78) i Hong Kong s 80 (72). Međutim, Rusija je pala na 12. mjesto, dok je zastava države Belize skočila na 9. mjesto s 71 (66) i Singapur na 10. mjesto s 67 (64) prijavljenih problema prilikom inspekcije brodova.

Od top 10 najproblematičnijih država s MLC povezanim problemima, sve osim Hong Konga su ratificirale MLC 2006.