15.09.2015 Arhiva

Glavni tajnik SPH, Predrag Brazzoduro, član je grupe IMO (International Maritime Organization) pod-odbor za prijevoz, teret i konteinere, koja danas u Londonu raspravlja o izmjenama i dopunama izmjenjene preporuke o harmoniziranju tumačenja i primjene međunarodne konvencije o sigurnosti kontejnera iz 1972 godine. Vrlo žučna rasprava se vodi oko obvezujuće ili preporučene primjene.

 

Jutrošnji sastanak koji je započeo u 08 sati i predviđa trajati do kasnih noćnih sati, krenuo je dogovorom oko tumačenja izraza "organization" (malo slovo O), odnosno implikacijama koje tako usuglašeno tumačenje ima na obveze države članice konvencije.

Dogovoreno je da državi bude sugerirano da prijavi IMO-u organizaciju ili tijelo (entity) kojemu su dane ovlasti certificiranja konteinera. Sukladno postignutim dogovorima predlažu se izmjene teksta.

Obzirom da se u najvećem djelu radi o tehničkim pitanjima, postavljaju se zahtjevi za tehničkim dokazima mogućih izmjena, pa tako i spuštanja stupnja zapaljivosti sa 60 na niže. Prijedlog spuštanja granice dolazi iz visoko razvijenih zemalja Europe i nema tehničku podršku, a povećava rizike. Jasno je da se radi o budućem dobrom poslu za tehnički napredne kojima bi eventualno spuštanje granice omogućilo prodaju tehnologije koju već imaju. Nama je problem dodatna obuka koju svako od promjena predviđa, a posebno što svi bježe od prihvaćanja financijske obveze obuke, što napućuje da bi se ponovno uvlačila ruka u džepove pomoraca. To nam je neprihvatljivo.

Očekujemo da će kolega Branko Berlan, akreditirani predstavnih ITF-a u Međunarodnoj pomorskoj organizaciji na proslavi dana pomorstva u svom govoru posebno zagovarati smanjenje troškova obuke pomoraca i prebaciti ih na one koji imaju najviše koristi.